.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
" ایستاده در غبار" غفلت مسئولان فرهنگی
محسن جمشیدی کوهساری

شمال نیوز: محسن جمشیدی کوهساری - اسکار نزدیک است و اسکار دوستان منتظرند که این رویداد را در سال جدید ببینند. اسکاری که به ظاهر از مقولات فرهنگی و سینمایی جهان است و در پشت پرده سیاسیون دنیا در حال عروسک گردانی آن هستند.

در این بین جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی و مبانی حکومتی خاص خودش ضمن تعامل با جهان در این برنامه ها شرکت می کند و با توجه به ماهیت این جشنواره ها برای رساندن پیام انقلاب در این مراسم شرکت خواهد کرد.

اما آنچه سوال برانگیز خواهد بود این است که به نظر می رسد مسئولان فرهنگی کشور سوراخ دعا را گم کرده اند. و برای آنها اصل جشنواره و جایزه گرفتن مهم تر از رساندن پیام انقلاب شده است.

یقینا انتخاب فیلم فروشنده نمی تواند پیام انقلاب اسلامی مردم ایران را به جهان منتقل کند. باید از مسئولان پرسید چرا این فیلم که دارای نقدهای زیاد فرهنگی هست را برای اسکار انتخاب کردند؟ آیا در اینگونه جشنواره ها فیلمی چون ایستاده در غبار با ماهیت انقلاب اسلامی ایرانمان سازگار تر نیست.

مسئولان فرهنگی ما با خود چه اندیشیده اند؟ فکر می کنند در صورت پذیرفته شدن این فیلم می توانند از بعد محتوایی و پیام فیلم نیز به خود ببالند؟ آیا قبول می کنند که محتوای فیلم انعکاس جامعه دینی امروز ماست؟

بی شک ما اسکار را پدیده ای فرهنگی نمی دانیم بلکه آن را ابزار دشمن در جنگ نرم می دانیم اما از زمین دشمن برای اثبات و رساندن حرف خود به مردم دنیا کمک می گیریم.

طبق این دیدگاه و بر مبنای نظریات انقلاب اسلامی زیبنده بود که مسئولان فرهنگی کشور فیلم "ایستاده در غبار" را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اسکار معرفی می کردند تا ضمن رساندن پیام انقلاب از این گونه فیلمسازها حمایت هم می شد نه اینکه با انتخاب فیلمی چون فروشنده نگاهی سیاه از مردم و کشور ایران در ذهن جهانیان حک می بست.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.148 seconds.